Altı proje ortağının katılımıyla yürütülen "Sanal sanat atölyesi" adlı proje; güzel sanatların bir dalı olan edebiyat dersinde öğrencilerimizin yaptığı yazma, konuşma, dinleme faaliyetlerinin sanal ortamda gerçekleştirilmesine dayanır. Öğrencilerimizin okuldan uzak olduğu bu günlerde kendi sanat eserlerini paylaşacakları ve farklı okullardaki akranlarıyla ortak sanat eseri yapacakları ve edebiyatın hangi alanında daha başarılı olduklarını keşfedecekleri sanal bir platform oluşturmayı amaçlar.
Okulumuz Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni Erkan KARALAR, öğrencilerimiz ile "Sanal Sanat Atölyesi" adlı eTwinning projesine katılmış ve projeye başlamış bulunmaktadır. Projeye katılan öğrencilerimizin isimleri şunlardır:
BÜNYAMİN T. 11/C
EMİR BATIN Ö. 10/E
ENES A. 11/D
MERVE O. 10/B
HAVVA SUDE İ. 10/İ
ÇALIŞMA SÜRESİ:
Aralık ayı: Proje ortakların belirlenmesi; proje öğrencilerinin seçiminin yapılması; proje ortağı okulların, öğretmenlerin ve öğrencilerin tanıtılması; tanışma ve proje planlama toplantısının yapılması sağlanacaktır.
Ocak ayı: Proje ortağı okullarda yapılan anketle konu seçimleri, ocak ayı edebi tür seçimi ve nisan ayı resim seçimi yapılacaktır. Her öğrenciden aynı konuda aynı türde eser vermeleri sağlanacaktır.
Şubat ayı: Öğrenciler kendi istediği türde (masal, hikâye, şiir, deneme) anketle belirlenen konu ile ilgili eserler oluşturacaktır.
Mart ayı: Manzum hikâye türünde başlamış bir eser verilecek ve bu eseri istedikleri türde (hikaye, masal, şiir) tamamlamaları istenecektir.
Nisan ayı: Proje okullarında yapılan anketle seçilmiş resmi anlatan hikâye, şiir ve deneme yazmaları istenecektir.
Mayıs ayı: Proje ortağı okul öğretmenleriyle birlikte bir hikâye seçilecektir. Proje ortağı her bir okul; bu hikayedeki yer, zaman, olay ve kişi unsurlarından birini değiştirerek hikâyeyi tekrar yazacaktır.
HEDEFLER:
Sanal bir sanat sergisi düzenlemek
Hangi edebiyat türünde başarılı olduklarının farkına varmalarını sağlamak
Konu, tür seçiminde etkili olmalarını sağlamak
Aynı konuda oluşturulmuş hikâye, şiir, deneme, masal ürünlerinin bakış açılarındaki farklılıkları keşfetmek
Proje ortaklarıyla birlikte şiir ve hikâye yazmak
Yazılmış bir hikâyede yer, zaman, kişi unsurlarında değişiklik yaparak yeniden oluşturma becerisi kazanmak
Şiir okuma yarışması yapmak
Kendini ifade etme ve konulara farklı bakış açısı geliştirme becerisi kazanmak
Grupla çalışma becerileri kazanmak.
Öğretmenimize ve öğrencilerimize bu süreçte başarılar dileriz.